В тази статистика влизат и обхванатите от проектите, финансирани от най-голямата социално отговорна инициатива на компанията „Ти и Lidl за нашето утре“, която се реализира в партньорство с ФРГИ, Български дарителски форум и Асоциация на европейските журналисти.

Лидл България отбеляза обществен принос за подобряването на живота и трансформацията на близо 500 хиляди българи за 2023 г. Това стана ясно от доклада на компанията, в който за пръв път се път оценява не само бизнес въздействието й, но и въздействието върху обществото.

Докладът беше представен от експерти от Института за пазарна икономика и „ПрайсуотърхаусКупърс България“ (PwC България) на събитието „Ефектът Лидл“, което се проведе на 28 ноември 2024 г. в София.

Според данните компанията има общ икономически принос от 2.68 млрд. лв. и обществен принос за подобряването на живота и трансформацията на близо 500 хиляди българи за 2023 г.

За пореден път резултатите показват колко значима е ролята на отговорния и прозрачен бизнес, не само за това да имаме силна и работеща икономика, но и за това хората да водят по-качествен и пълноценен начин на живот. А двете теми са много тясно свързани“, отбеляза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

В събитието взеха участие и Илияна Николова, ФРГИ и Боряна Кирилова, БДФ, които споделиха гледни точки за смисъла на партньорството между компания и НПО и начина, по който то променя живота на местните общности и задава стандарт за корпоративно дарителство.

Лидл България стартира най-голямата си социално отговорна инициатива съвместно с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум през 2017 г. През 2023 г. инициативата се трансформира от „Ти и Lidl за по-добър живот“ в „Ти и Lidl за нашето утре“, като към нея се присъедини нов партньор – Асоциацията на европейските журналисти – България.

В първите шест издания, чрез инициативата, компанията финансира с общ фонд от 1 280 000 лева 155 вдъхновяващи граждански проекта в областта на образованието, околната среда, културата и историческото наследство.

Въздействието им успя да достигне до близо половин милион българи от 66 градове и села в цялата страна. Голяма част от финансираните проекти продължават да оказват положително въздействие в своите общности и до днес, а броят на бенефициентите расте всеки ден.

Инициативата „Ти и Lidl за нашето утре“ продължава и през 2025 г., когато ще се реализират проектите от седмото й поредно издание.

l_effect_lidl_-_prinos_obshtestvo_-_2022-2023.jpg

Сподели!